Sunday 22 December 2013

Ettevalmistused jõuludeks #8


Ma mõtlesin pikalt, millest kirjutada viimases jõuludeks ettevalmistamise postituses ja jõudsin järeldusele, et jõulutraditsioonid oleks kõige õigem teema.
Ma pean ütlema, et minu lapsepõlves polnud meil muid traditsioone, kui see, et jõulureedel jagati kingitusi ja päkapikud käivad mul vanematekodus siiani aeg-ajalt. Küll aga olen ma algusest peale olnud seisukohal, et lapse sündides võiksid siiski kodus traditsioonid tekkida.
Nii eelmisel, kui ka sel aastal veedame jõululaupäeva mehe vanemate juures koos mehe perega. Sel aastal näiteks on kõik, peale kaugemal elava meheõe, tulekul. Alati on toas kuusk, millel põlevad pärisküünlad, söögiks on traditsiooniline jõulutoit, sekka tõenäoliselt midagi metssealihast.
Minu vanemate juures käime kas enne või pärast jõulupühi.
Päkapikud käisid sel aastal paar korda vanavanemate juures ja mõned üksikud korrad kodus. Siis ka mitte niivõrd päkapiku näol kuivõrd lihtsalt sai midagi, mida tavalisel kuul ei saaks. Ma arvan, et ta on siiski veel liiga väike päkapikkudest arusaamiseks. Järgmisel aastal aga hakkavad küll Ergol päkapikud käima.

Kuidas teie peres on, kas teil on jõulud traditsioonidega või möödub iga aasta erinevalt? Kas lastel päkapikud käivad?

3 comments:

Anonymous said...

See aasta on jõulud traditsiooniliselt kodused. Nii nagu minu lapsepõlves olnud on.
24.dets on õhtusöök ning siis tuleb jõuluvana. Kui uskujaid ei ole, siis on lihtsalt kinkide jagamine ja avamine.

Aga tirtsuga tahaks teistmoodi traditsiooni teha.
Olen nüüd iga päevaga järjest kindlam, et ka tulevikus hakkavad päkapikud käima iga advent, mitte iga päev. Ning siis nad toovad pigem miskit suuremat ja mitte-magusat. Nt. joonistustarbeid või hambaharja/pasta või kasvõi mõne DVD.
Kingitustega plaanin teha samuti teist moodi. Tahaksin jätta 24.detsembri sugulaste külastamiseks ja perega istumiseks, aga kingid tulevad kuuse alla 24.dets vastu 25.detsembrit. Siis on terve päev aega kuuse all istuda, kingitusi avada, vaadata ja nendega tegeleda. Muidu on see, et kui kingid tulevad 24.dets õhtul, siis pressib tuduaeg peale, aga hommikul laps rõõmsam ja väljapuhanud. Ja siis saan 25nda jõuluhommikut nautida rahulikult koos tütrega.

Unknown said...

Mulle meeldib tegelikult selline idee, et 24.dets leiad kuuse alt ühe paki, milles on pidžaama ja 25. hommikul on ülejäänud kingid kuuse all ning siis saab terve päeva oma uues mõnusas pidžaamas nautida olemist.

Anonymous said...

See pidžaama idee on tõesti hea!