Friday 25 October 2013

Haigused

Tegelikult on mul üks postitus valmis kirjutatud, aga see ootab pilte nii et senikaua räägin hoopis haigustest.
Enne hoidu minekut oli Ergo üldiselt väga terve laps. Viimane haigus oli vist jaanuaris ja see oli ka tuulerõuged mitte mingi köha ega nohu. Eks ma olin teda hoidu pannes valmis ka selleks, et haigused tulevad pidevalt kimbutama ent ma ei osanud arvata, et ta kuu jooksul nii vähe hoidu jõuab. Meil on ette nähtud kolm päeva nädalas (esmaspäev, kolmapäev ja reede) ja sel kuul on ta hoidu jõudnud täpselt ühel ja poolel päeval. Kui hästi läheb, siis järgmise nädala esmaspäeval (vähe tõenäoline) ja kolmapäeval saab ta hoidu minna, mis teeb kuus kohal oldud päevade arvuks kolm ja pool päeva, puudunud on ta juba 9,5 päeva. Rääkisin sellest ka enda immunoloogiga, kes "rõõmustas" mind, et ükskõik, kui vanalt laps lasteaeda/-hoidu panna on üsna tõenäoline, et esimesed 1,5-2 aastat lähebki enam-vähem sellises tempos. Ma tegelikult hea meelega annaksin Ergo kellelegi tublile hoida, kes saaks reedeti ja mõnikord vajadusel ka nädala sees Ergot vaadata. Ideaalis oleks muidugi sellel inimesel lapsehoidja kutsetunnistus ja maavanema luba, sest siis saaksin ma raha tagasi ka vallast :D Enda lapsega kodune lapsevanem ei oleks väga hea mõte, sest kui minu laps on haige ei saa ma ikka teda hoidja juurde viia. Niisiis, kui keegi teab kedagi, kes otsib just reedeteks endale tööd, siis võite märku anda.
Nüüd aga teemast, mida paljud väikese lapsega pered ei kasuta ja võibolla ka ei ole sellest teadlikud. Mida teha, kui ema haigestub? Meil on nüüdseks ikka paar kogemust juba olemas. Kõigepealt eelmisel suvel kopsupõletikuga haiglas ja nüüd viirusega pikali maas. Kuhu panna väike laps, kui ema on haige? Isal on õigus võtta hooldusleht juhul, kui alla kolme aastase lapse hooldaja on haige. Hoolduslehe eest makstakse esimesest päevast alates 80% keskmisest töötasust kümme päeva. Kuidas asi toimib? Kui ema viiakse näiteks haiglasse, siis peab isa lihtsalt teavitama perearsti sellest, et tal on tarvis hoolduslehte. Kui ema on kodus haige, siis tasub kõigepealt helistada enda perearstile ja uurida, kas pead kohale minema. (seadusest tulenevalt tegelikult vist peaks, aga meie pereõde ei näinud vajadust) Kindlasti on neil vaja ema, isa ja lapse isikukoode nii et selleks olge valmis :) Mina ei olnud ja jooksin mööda tuba otsides id-kaarte. Siis vastavalt arsti korraldusele lähete õigel ajal kohale ja lõpetate hoolduslehe ära :).  Hoolduslehest saate lugeda ka siit Mina leian, et see on vähemalt üks asi, mis on õigesti korraldatud. Pikali maas olev ema ei saa ju lapse eest korralikult hoolitseda. Lisaks veel see, et makstakse alates esimesest päevast (kuna tihtipeale on siiski töölkäiva inimese palk väga oluline, siis haiguslehel olemine mõjutab väga palju pere järgmise kuu toimetulekut).

Kuidas olete teie kõige paremini ja kiiremini saanud enda lapsed terveks ravitud? Kas olete kasutanud hoolduslehte, millised on teie kogemused?

2 comments:

Anonymous said...

Huvitav, kas selle Haigekassa lingil oleva esimese puntki jaoks peab laps olema üle kolme aasta vana?
Ma saan nagu justkui nii aru, et kui Sa ise tööl käiksid ja laps haigeks jääks, siis saad samamoodi hooldushüvitist taodelda.

Huvitav kas hoolduslehele jäädud maksimum päevade arv kalendriaastas on kah märgitud kuskil? Kui laps on tiheldalt haige, siis tuleb ju tihti kasutada seda hooldushüvitist.

Unknown said...

Ei pea esimese punkti jaoks olema laps üle kolme aasta vana. Peab lihtsalt olema noorem kui 12 aastane seega tööl käiv lapsevanem tõesti saab samamoodi hoolduslehe lapse haigestumise korral.

Minu teada maksimum päevade arvu kalendriaastas märgitud pole, lihtsalt järjest ei saa enama kui 10 päeva eest.